Mogę zgodzić się z tym, że płyta jest nierówna. Dlatego też zresztą nie jest u mnie w czołówce. Zresztą cud, że w ogóle ten album powstał. Panowie byli wtedy mocno uzależnieni i nie za bardzo świadomie działali. Osbourne raz był członkiem zespołu, raz nie. A mimo to panowie nagrali ciekawy album o charakterystycznym, sabbathowym brzmieniu.
ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Moderatorzy: gharvelt, Bartosz, Dobromir, Moderatorzy
- alternativepop
- remaster
- Posty: 2201
- Rejestracja: 29.11.2021, 19:00
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Białystok i gharvelt - ogromne dzięki za wasz trud i perfekcję! Niechaj idealna współpraca pomiędzy frakcją konserwatywną i liberalną będzie dobrym prognostykiem dla Dinozaurów i ich Następców.
Adoptuj, adaptuj i ulepszaj.
- Heartbreaker
- longplay
- Posty: 1286
- Rejestracja: 28.03.2009, 08:16
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Equinoxe u mnie tak wysoko i jakim cudem pominąłem to nie mam bladego pojęcia.
Tak bywa jak listę sporządza się na kolanie w pracy.
Tak bywa jak listę sporządza się na kolanie w pracy.
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Że ciekawy, mógłbym się jeszcze zgodzić. Ale że naprawdę dobry, już niekoniecznie, lecz tak jak pisałem, to tylko mój gustalternativepop pisze: ↑10.10.2022, 06:51
Mogę zgodzić się z tym, że płyta jest nierówna. Dlatego też zresztą nie jest u mnie w czołówce. Zresztą cud, że w ogóle ten album powstał. Panowie byli wtedy mocno uzależnieni i nie za bardzo świadomie działali. Osbourne raz był członkiem zespołu, raz nie. A mimo to panowie nagrali ciekawy album o charakterystycznym, sabbathowym brzmieniu.
- Gacek
- limitowana edycja z bonusową płytą
- Posty: 4450
- Rejestracja: 20.03.2010, 10:27
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Podziękowania dla prowadzącego!
Wyniki raczej przewidywalne choć dziwi mnie że wygrał Kraftwerk.
Ogólnie dość ciekawy rocznik, dużo bardzo dobrych płyt, jeszcze więcej po prostu dobrych choć brak chyba jednego faworyta który by był pewniakiem do zwycięstwa. Do tego w pierony koncertówek, w większości bardzo dobrych, które też trochę namieszały.
Mocno zawiedziony jestem skandalicznie niskimi lokatami Springsteena, który nagrał świetny album. Klasyczne UFO też nisko, jedna z najmocniejszych koncertówek - Scorpions też przepadło.
Ps.
Posłuchaj co w filmie o zespole Rush i między innymi tej płycie mówi Hammett, Portnoy i jeszcze kilku innych muzyków.
Wyniki raczej przewidywalne choć dziwi mnie że wygrał Kraftwerk.
Ogólnie dość ciekawy rocznik, dużo bardzo dobrych płyt, jeszcze więcej po prostu dobrych choć brak chyba jednego faworyta który by był pewniakiem do zwycięstwa. Do tego w pierony koncertówek, w większości bardzo dobrych, które też trochę namieszały.
Mocno zawiedziony jestem skandalicznie niskimi lokatami Springsteena, który nagrał świetny album. Klasyczne UFO też nisko, jedna z najmocniejszych koncertówek - Scorpions też przepadło.
Ps.
Nie przepadam wybitnie za tym albumem i też myślałem podobnie ale....Białystok pisze: ↑09.10.2022, 21:54 Miejsce 2 - 701 pkt (23 głosy)
Rush - Hemispheres
Czyli tym razem srebro a nie złoto. Osobiście liczyłem, że jednak wygra bo bardzo lubię i zespół i bardziej lubię rocka od elektroniki ale obiektywnie jest to tylko jeden z wielu bardzo dobrych rockowych albumów, a nie bardzo ważny album będący kopalnią pomysłów i źródłem inspiracji dla innych.
Posłuchaj co w filmie o zespole Rush i między innymi tej płycie mówi Hammett, Portnoy i jeszcze kilku innych muzyków.
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Dzięki prowadząc-emu(-ym) i wszystkim uczestnikom za świetną zabawę.
To, że nie wygrał Rush, a srebra nie zdobył JT to jawna....ciii;-).
Nie trzeba czytać opinii innych o Hemispheres, wystarczy posłuchać otwartym uchem. Samo La Villa to kosmos niedostępny innym.
No nic, odbijemy w kolejnych rocznikach, no nie Heartbreaker
To, że nie wygrał Rush, a srebra nie zdobył JT to jawna....ciii;-).
Nie trzeba czytać opinii innych o Hemispheres, wystarczy posłuchać otwartym uchem. Samo La Villa to kosmos niedostępny innym.
No nic, odbijemy w kolejnych rocznikach, no nie Heartbreaker
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Grunt, że nie wygrało Bubu.
Nawiązując do wpisu Maćka o godzeniu frakcji liberalnej z konserwatystą to chyba jestem tego najlepszym dowodem, gdyż z jednej strony wygrałem klasyfikację na głównonurtowca, a z drugiej moi medaliści (Sun Ra, National Health i Pere Ubu) wylądowali w pierwszej, drugiej i trzeciej dziesiątce i do medali było im daleko...
Nawiązując do wpisu Maćka o godzeniu frakcji liberalnej z konserwatystą to chyba jestem tego najlepszym dowodem, gdyż z jednej strony wygrałem klasyfikację na głównonurtowca, a z drugiej moi medaliści (Sun Ra, National Health i Pere Ubu) wylądowali w pierwszej, drugiej i trzeciej dziesiątce i do medali było im daleko...
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Dopiero dziś "obejrzałem" finał, to przez tą zamieć z forum...
Kraftwerk mistrzem, serio? To forum jazz - rock!
Dziękuję Białystokowi i Gharveltovi za piękne poprowadzenie kolejnego plebiscytu. Super robota Panowie.
Kraftwerk mistrzem, serio? To forum jazz - rock!
Dziękuję Białystokowi i Gharveltovi za piękne poprowadzenie kolejnego plebiscytu. Super robota Panowie.
- Clive Codringher
- epka analogowa
- Posty: 830
- Rejestracja: 20.04.2010, 11:17
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Prowadzenie jak zwykle profesjonalne! Dzięki wielkie!
Co posiada Codringher: http://codringher.blogspot.com
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
O to to... Na Forum rock jazz wygrywa syntetyka, a niektórzy jeszcze kręcą nosem na jego konserwatyzm.
Jeszcze odnośnie Bubu to jest chyba najlepszy wynik, powiedzmy, NKR w "nowożytnych" plebiscytach rocznikowych forum. Czy jakaś płyta była jednak wyżej?
"Pudło" dla Heavy Horses mnie bardzo zaskoczyło. Bardzo lubię, ale obiektywnie, no nie jest to płyta wybitna - dużo lepsze Songs na pudło nie wskoczyło.
Natomiast "Jazz" Queenu zasłużenie tak wysoko - przed miesiącem miałem ją w aucie bodaj przez tydzień - to jest hit na hicie w różnych konwencjach, fantastycznie zaśpiewany (trzeba by tylko wyciąć dwa numery Taylora).
Bardzo niski wynik Chic - myślałem, że frakcja disco-funky jest tu jednak liczniejsza.
No i jak dla mnie klęska National Health - byłem pewien, że ich płyty włączą się do walki o podium. Pewnie dlatego, że 2 i głosy się rozstrzeliły.
- gharvelt
- zremasterowany digipack z bonusami
- Posty: 5744
- Rejestracja: 14.04.2014, 20:52
- Lokalizacja: Kraków
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Podczas zbierania głosów ujawniła się tym razem nietypowa tendencja: na początku przeważały listy, na których mało było mainstreamowego rocka czy hard & heavy, a więcej post-punku, avant, Canterbury - za to później na odwrót. Dlatego jako ciekawostkę wklejam pierwszą "30" po 19 głosach, czyli mniej więcej na półmetku.
1. Kraftwerk - Die Mensch-Maschine 408 pkt (gharvelt 37/Białystok 34/mahavishnuu 39/Taribo West 13/Clive Codringher 40/SafeMan 40/Piotr 38/Layla 36/esforty 22/Bartosz 40/Maciek 31/RoryGallagher 38)
2. Jethro Tull - Heavy Horses 386 pkt (gharvelt 36/Białystok 31/mahavishnuu 38/MirekK 37/SafeMan 15/Piotr 37/PumaGuma 33/Layla 28/Okechukwu 26/esforty 14/Goran 26/Heartbreaker 38/akukuuu 27)
3. Rush - Hemispheres 348 pkt (Białystok 37/mahavishnuu 26/MirekK 36/Clive Codringher 38/Piotr 40/PumaGuma 20/esforty 3/Goran 27/Bartosz 33/Heartbreaker 40/akukuuu 31/RoryGallagher 17)
4. Sun Ra - Lanquidity 337 pkt (gharvelt 39/Białystok 40/mahavishnuu 23/MirekK 17/SafeMan 35/Layla 39/esforty 29/Bartosz 39/Maciek 37/RoryGallagher 39)
5. Pere Ubu - The Modern Dance 293 pkt (Białystok 38/MirekK 30/Taribo West 15/SafeMan 36/PumaGuma 26/Layla 37/esforty 39/Bartosz 36/RoryGallagher 36)
6. Talking Heads - More Songs About Buildings and Food 261 pkt (gharvelt 14/Białystok 27/Taribo West 17/SafeMan 18/Piotr 19/PumaGuma 23/Layla 20/esforty 38/Bartosz 37/Maciek 19/RoryGallagher 29)
7. Bubu - Anabelas 252 pkt (gharvelt 35/MirekK 39/Taribo West 36/SafeMan 19/Piotr 28/Layla 33/Okechukwu 40/Bartosz 22)
8. U.K. - U.K. 248 pkt (Białystok 30/mahavishnuu 40/MirekK 40/Clive Codringher 30/Piotr 36/Okechukwu 33/akukuuu 39)
9. Dire Straits - Dire Straits 230 pkt (Białystok 35/Clive Codringher 22/Piotr 33/Layla 9/Okechukwu 21/Goran 29/Heartbreaker 32/Maciek 28/akukuuu 21)
10. National Health - National Health 206 pkt (gharvelt 24/Białystok 36/mahavishnuu 29/MirekK 31/Clive Codringher 23/Layla 14/Okechukwu 36/Bartosz 13)
10. National Health - Of Queues and Cures 206 pkt (gharvelt 33/Białystok 39/MirekK 34/Taribo West 21/Clive Codringher 15/Layla 13/esforty 9/Bartosz 12/RoryGallagher 30)
12. Magazine - Real Life 199 pkt (gharvelt 21/Białystok 33/SafeMan 26/PumaGuma 38/Layla 3/esforty 13/Bartosz 32/RoryGallagher 33)
13. Bush, Kate - The Kick Inside 182 pkt (gharvelt 25/Taribo West 7/Clive Codringher 17/SafeMan 14/Piotr 27/PumaGuma 4/Layla 31/Okechukwu 2/Maciek 39/RoryGallagher 16)
13. Public Image Ltd - Public Image (First Issue) 182 pkt (gharvelt 27/SafeMan 16/Piotr 4/PumaGuma 16/Layla 38/esforty 35/Bartosz 24/RoryGallagher 22)
15. Rolling Stones, The - Some Girls 166 pkt (Piotr 30/esforty 30/Goran 34/Heartbreaker 34/akukuuu 38)
16. Eno, Brian - Ambient 1: Music for Airports 153 pkt (gharvelt 6/Clive Codringher 21/SafeMan 34/Bartosz 28/Maciek 32/RoryGallagher 32)
17. Popol Vuh - Nosferatu: Brüder des Schattens - Söhne des Lichts 152 pkt (gharvelt 32/mahavishnuu 10/SafeMan 7/Layla 25/Bartosz 38/RoryGallagher 40)
18. Schulze, Klaus - X 147 pkt (gharvelt 38/SafeMan 9/PumaGuma 17/Layla 40/Bartosz 9/Maciek 34)
19. Jethro Tull - Live: Bursting Out 140 pkt (MirekK 25/Piotr 25/esforty 10/Goran 35/Bartosz 16/Heartbreaker 29)
20. Reich, Steve - Music for 18 Musicians 138 pkt (SafeMan 33/PumaGuma 36/Maciek 38/RoryGallagher 31)
21. Jarre, Jean Michel - Equinoxe 135 pkt (gharvelt 12/mahavishnuu 5/Clive Codringher 25/SafeMan 38/Piotr 2/PumaGuma 13/Layla 1/Bartosz 3/Maciek 36)
21. Wire - Chairs Missing 135 pkt (SafeMan 30/Piotr 16/esforty 32/Bartosz 29/RoryGallagher 28)
23. Grobschnitt - Solar Music - Live 131 pkt (gharvelt 40/MirekK 22/SafeMan 24/Layla 27/Okechukwu 17/Bartosz 1)
23. Pat Metheny Group - Pat Metheny Group 131 pkt (mahavishnuu 30/esforty 27/Maciek 40/akukuuu 34)
25. Yes - Tormato 130 pkt (mahavishnuu 36/MirekK 10/Clive Codringher 32/Piotr 31/Goran 21)
26. Manfred Mann's Earth Band - Watch 126 pkt (gharvelt 34/Layla 30/Goran 4/akukuuu 28/greg66 30)
27. Residents, The - Not Available 125 pkt (mahavishnuu 3/MirekK 38/Taribo West 40/Piotr 15/PumaGuma 29)
28. Captain Beefheart and The Magic Band - Shiny Beast (Bat Chain Puller) 124 pkt (Taribo West 20/SafeMan 22/Layla 21/esforty 34/RoryGallagher 27)
29. Art Bears - Hopes and Fears 116 pkt (gharvelt 20/MirekK 18/Taribo West 16/Bartosz 25/RoryGallagher 37)
29. SBB - Follow My Dream 116 pkt (Clive Codringher 35/Goran 9/Heartbreaker 39/Maciek 33)
Widać wyraźnie, jak odmienne to były rezultaty od tych końcowych.
1. Kraftwerk - Die Mensch-Maschine 408 pkt (gharvelt 37/Białystok 34/mahavishnuu 39/Taribo West 13/Clive Codringher 40/SafeMan 40/Piotr 38/Layla 36/esforty 22/Bartosz 40/Maciek 31/RoryGallagher 38)
2. Jethro Tull - Heavy Horses 386 pkt (gharvelt 36/Białystok 31/mahavishnuu 38/MirekK 37/SafeMan 15/Piotr 37/PumaGuma 33/Layla 28/Okechukwu 26/esforty 14/Goran 26/Heartbreaker 38/akukuuu 27)
3. Rush - Hemispheres 348 pkt (Białystok 37/mahavishnuu 26/MirekK 36/Clive Codringher 38/Piotr 40/PumaGuma 20/esforty 3/Goran 27/Bartosz 33/Heartbreaker 40/akukuuu 31/RoryGallagher 17)
4. Sun Ra - Lanquidity 337 pkt (gharvelt 39/Białystok 40/mahavishnuu 23/MirekK 17/SafeMan 35/Layla 39/esforty 29/Bartosz 39/Maciek 37/RoryGallagher 39)
5. Pere Ubu - The Modern Dance 293 pkt (Białystok 38/MirekK 30/Taribo West 15/SafeMan 36/PumaGuma 26/Layla 37/esforty 39/Bartosz 36/RoryGallagher 36)
6. Talking Heads - More Songs About Buildings and Food 261 pkt (gharvelt 14/Białystok 27/Taribo West 17/SafeMan 18/Piotr 19/PumaGuma 23/Layla 20/esforty 38/Bartosz 37/Maciek 19/RoryGallagher 29)
7. Bubu - Anabelas 252 pkt (gharvelt 35/MirekK 39/Taribo West 36/SafeMan 19/Piotr 28/Layla 33/Okechukwu 40/Bartosz 22)
8. U.K. - U.K. 248 pkt (Białystok 30/mahavishnuu 40/MirekK 40/Clive Codringher 30/Piotr 36/Okechukwu 33/akukuuu 39)
9. Dire Straits - Dire Straits 230 pkt (Białystok 35/Clive Codringher 22/Piotr 33/Layla 9/Okechukwu 21/Goran 29/Heartbreaker 32/Maciek 28/akukuuu 21)
10. National Health - National Health 206 pkt (gharvelt 24/Białystok 36/mahavishnuu 29/MirekK 31/Clive Codringher 23/Layla 14/Okechukwu 36/Bartosz 13)
10. National Health - Of Queues and Cures 206 pkt (gharvelt 33/Białystok 39/MirekK 34/Taribo West 21/Clive Codringher 15/Layla 13/esforty 9/Bartosz 12/RoryGallagher 30)
12. Magazine - Real Life 199 pkt (gharvelt 21/Białystok 33/SafeMan 26/PumaGuma 38/Layla 3/esforty 13/Bartosz 32/RoryGallagher 33)
13. Bush, Kate - The Kick Inside 182 pkt (gharvelt 25/Taribo West 7/Clive Codringher 17/SafeMan 14/Piotr 27/PumaGuma 4/Layla 31/Okechukwu 2/Maciek 39/RoryGallagher 16)
13. Public Image Ltd - Public Image (First Issue) 182 pkt (gharvelt 27/SafeMan 16/Piotr 4/PumaGuma 16/Layla 38/esforty 35/Bartosz 24/RoryGallagher 22)
15. Rolling Stones, The - Some Girls 166 pkt (Piotr 30/esforty 30/Goran 34/Heartbreaker 34/akukuuu 38)
16. Eno, Brian - Ambient 1: Music for Airports 153 pkt (gharvelt 6/Clive Codringher 21/SafeMan 34/Bartosz 28/Maciek 32/RoryGallagher 32)
17. Popol Vuh - Nosferatu: Brüder des Schattens - Söhne des Lichts 152 pkt (gharvelt 32/mahavishnuu 10/SafeMan 7/Layla 25/Bartosz 38/RoryGallagher 40)
18. Schulze, Klaus - X 147 pkt (gharvelt 38/SafeMan 9/PumaGuma 17/Layla 40/Bartosz 9/Maciek 34)
19. Jethro Tull - Live: Bursting Out 140 pkt (MirekK 25/Piotr 25/esforty 10/Goran 35/Bartosz 16/Heartbreaker 29)
20. Reich, Steve - Music for 18 Musicians 138 pkt (SafeMan 33/PumaGuma 36/Maciek 38/RoryGallagher 31)
21. Jarre, Jean Michel - Equinoxe 135 pkt (gharvelt 12/mahavishnuu 5/Clive Codringher 25/SafeMan 38/Piotr 2/PumaGuma 13/Layla 1/Bartosz 3/Maciek 36)
21. Wire - Chairs Missing 135 pkt (SafeMan 30/Piotr 16/esforty 32/Bartosz 29/RoryGallagher 28)
23. Grobschnitt - Solar Music - Live 131 pkt (gharvelt 40/MirekK 22/SafeMan 24/Layla 27/Okechukwu 17/Bartosz 1)
23. Pat Metheny Group - Pat Metheny Group 131 pkt (mahavishnuu 30/esforty 27/Maciek 40/akukuuu 34)
25. Yes - Tormato 130 pkt (mahavishnuu 36/MirekK 10/Clive Codringher 32/Piotr 31/Goran 21)
26. Manfred Mann's Earth Band - Watch 126 pkt (gharvelt 34/Layla 30/Goran 4/akukuuu 28/greg66 30)
27. Residents, The - Not Available 125 pkt (mahavishnuu 3/MirekK 38/Taribo West 40/Piotr 15/PumaGuma 29)
28. Captain Beefheart and The Magic Band - Shiny Beast (Bat Chain Puller) 124 pkt (Taribo West 20/SafeMan 22/Layla 21/esforty 34/RoryGallagher 27)
29. Art Bears - Hopes and Fears 116 pkt (gharvelt 20/MirekK 18/Taribo West 16/Bartosz 25/RoryGallagher 37)
29. SBB - Follow My Dream 116 pkt (Clive Codringher 35/Goran 9/Heartbreaker 39/Maciek 33)
Widać wyraźnie, jak odmienne to były rezultaty od tych końcowych.
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
To rzeczywiście ciekawe wyniki "cząstkowe", ale myślę, że i w końcowym kształcie rezultaty są zbalansowane i pokazują w miarę pełne spektrum muzyki popularnej z tego rocznika (pomijam tu swoje osobiste preferencje). Granicę między frakcją "konserwatywną" a "liberalną" niekiedy ciężko wyznaczyć. Weźmy np. Bubu , National Health i Popol Vuh (bardzo fajna płyta - zapomniałem o niej!) - czy to są umiarkowani konserwatyści czy też konserwatywni liberałowie?
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Ech, Zgrywuski i ZgrywusyBiałystok pisze: ↑09.10.2022, 21:38 Miejsce 5 - 563 pkt (24 głosy)
Jarre, Jean Michel - Equinoxe
(gharvelt 12/mahavishnuu 5/Clive Codringher 25/SafeMan 38/Piotr 2/PumaGuma 13/Layla 1/Bartosz 3/Maciek 36/Sławek 21/MarekJ 15/Yer Blue 26/alternativepop 33/Crowley 31/Dżejdżej 38/WOJTEKK 35/pratt 19/Leptir 31/Dobromira 37/Monstrualny Talerz 37/Crazy 38/Retromaniak 31/B.J. 35/boczeq 1)
Na FD 14 lat temu: 10 miejsce. | Na RYM obecnie: 65 miejsce.
...
A tak, to dzięki bardzo Kierownikowi Produkcji oraz Technicznemu i Wam Bracia i Siostry!
Nie ma takiego naleśnika, który nie wyszedłby na dobre. H. Murakami
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
I TOP 12 do tego momentu z mojej perspektywy wyglądało optymalnie
Re: ALBUM ROKU 1978 (edycja 2022)
Obstawiałam, że pierwszą dwójką będą Rush i Kraftwerk, ale jednak myślałam, że Rush zwycięży. Ale nie ma dużego zaskoczenia, bo zarówno zespół od zawsze był, jak się zdaje, popularny na forum, jak i niezwykle ważny w całej historii muzyki popularnej.
No i co do składu czołówki ogólnie się niewiele pomyliłam, bo obstawiałam, że pod top 2 będą Jarre, Bush i Jethro Tull i niemal dokładnie tak jest. Niemal... bo aż na 4. miejsce wskoczyło U.K. i powiem szczerze, że kompletnie tego nie rozumiem! Tzn. wiem, że w poprzedniej edycji było jeszcze wyższe, 2. miejsce. Mnie - bardzo lubiącej KC i Yes - kompletnie się ta płyta nie podobała i dla mnie są to popłuczyny po tym, co było. A tu aż tyle pierwszych i drugich miejsc w głosach. Tym bardziej mnie dziwi, że z takich typowo progowych rzeczy, takie Grobschnitt zajęło dopiero 30. miejsce.
No i też mam wrażenie, że magia nazwisk zadziałała niesamowicie w plebiscycie, bo ani Queen, ani Gabriel, ani Yes, ani Genesis, ani RS, ani nawet BS (dałam symboliczny punkt, ale po prostu nie zdążyłam poznać części płyt i wybierałam z tego co miałam ) nie wydali czołowych płyt rocznika, tudzież swoich własnych dyskografij, moim zdaniem. Zresztą U.K. w moim odczuciu podpada pod ten sam syndrom. Przy niektórych płytach, szczerze mówiąc, przeoczyłam że w ogóle istnieją, jak np tegoroczny Oldfield.
Tak jak się spodziewałam, nowa fala i post-punk grają drugorzędne role w wynikach. Tym bardziej niesamowicie wypadają te rodzynki, które się przebiły wyżej, czyli Magazine, Talking Heads (znowu dobrze obstawiłam, że to te dwie płyty będą najwyżej) i Pere Ubu. No i The Police, ale to jednak dużo mniej... progresywne wcielenie nowej fali. O innych płytach nawet nie ma co pisać. Wire na 30. którymś miejscu w 1978 roku, to tak jakby Rolling Stones w 1968 roku miało być na 30. którymś miejscu.
Dziękuję za sprawne przeprowadzenie plebiscytu!
No i co do składu czołówki ogólnie się niewiele pomyliłam, bo obstawiałam, że pod top 2 będą Jarre, Bush i Jethro Tull i niemal dokładnie tak jest. Niemal... bo aż na 4. miejsce wskoczyło U.K. i powiem szczerze, że kompletnie tego nie rozumiem! Tzn. wiem, że w poprzedniej edycji było jeszcze wyższe, 2. miejsce. Mnie - bardzo lubiącej KC i Yes - kompletnie się ta płyta nie podobała i dla mnie są to popłuczyny po tym, co było. A tu aż tyle pierwszych i drugich miejsc w głosach. Tym bardziej mnie dziwi, że z takich typowo progowych rzeczy, takie Grobschnitt zajęło dopiero 30. miejsce.
No i też mam wrażenie, że magia nazwisk zadziałała niesamowicie w plebiscycie, bo ani Queen, ani Gabriel, ani Yes, ani Genesis, ani RS, ani nawet BS (dałam symboliczny punkt, ale po prostu nie zdążyłam poznać części płyt i wybierałam z tego co miałam ) nie wydali czołowych płyt rocznika, tudzież swoich własnych dyskografij, moim zdaniem. Zresztą U.K. w moim odczuciu podpada pod ten sam syndrom. Przy niektórych płytach, szczerze mówiąc, przeoczyłam że w ogóle istnieją, jak np tegoroczny Oldfield.
Tak jak się spodziewałam, nowa fala i post-punk grają drugorzędne role w wynikach. Tym bardziej niesamowicie wypadają te rodzynki, które się przebiły wyżej, czyli Magazine, Talking Heads (znowu dobrze obstawiłam, że to te dwie płyty będą najwyżej) i Pere Ubu. No i The Police, ale to jednak dużo mniej... progresywne wcielenie nowej fali. O innych płytach nawet nie ma co pisać. Wire na 30. którymś miejscu w 1978 roku, to tak jakby Rolling Stones w 1968 roku miało być na 30. którymś miejscu.
Dziękuję za sprawne przeprowadzenie plebiscytu!